نان آوران کوچک! – ایسنا

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان غربی ترک زودهنگام مدرسه یکی از مهم ترین مشکلات نظام آموزشی است و منجر به افزایش بی سوادی در جامعه می شود. ترک زودهنگام مدرسه به عوامل فردی، خانوادگی و اجتماعی بستگی دارد که هر یک در ادامه تحصیل دانش آموزان تأثیر دارند.

عدم علاقه دانش آموزان به مدرسه، کار، سواد پایین والدین، وضعیت اقتصادی و خانوادگی و ازدواج زودهنگام از عواملی است که باعث ترک زودهنگام مدرسه می شود.

رضا 14 ساله که در یکی از میدان های ارومیه دستفروشی می کند، در گفت وگو با ایسنا، افزود: کلاس هفتم را به دلیل ابتلا به بیماری عروق کرونر و به دلیل اینکه پدرم کارگری است که به پدرم کمک می کند، ترک تحصیل کردم. “

وی گفت: با گسترش کرونا و اینکه درس خواندن سخت بود چون باید تلفن و اینترنت داشتیم، من هم دیدم که هزینه ها زیاد شد و ترک تحصیل کردم.

رضا گفت: دوست دارم ادامه تحصیل بدهم، اگر شرایط کاری پدرم بهتر شود، حتما به تحصیل ادامه می دهم.

علی 16 ساله که مکانیک است در گفت وگو با ایسنا، افزود: هشت سال است که به دلیل شرایط خانوادگی و کمک به خانواده در این شغل مشغول به کار هستم.

وی خاطرنشان کرد: برای من که شرایط ادامه تحصیل را ندارم و با این هزینه ها نمی توانم درس بخوانم، دریافته ام که بهتر است یاد بگیرم و در صنعت کار کنم و به خانواده ام کمک کنم.

علی گفت: همه دوست دارند درس بخوانند، اما وقتی بچه هایی مثل من شرایط را ندارند و کسی از آنها حمایت نمی کند، مجبوریم مدرسه را رها کنیم.

نان آوران کوچک!

1686 کودکان کار و خیابانی در آذربایجان غربی تحت حمایت اجتماعی

سعید فریور، مدیرکل مراقبت های اجتماعی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر یک هزار و 686 کودک کار و خیابان در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و 411 کودک کار و 275 کودک تحت حمایت هستند.

وی گفت: 97.51 درصد این کودکان پسر و تنها 2.49 درصد دختر هستند.

فریر با اشاره به اینکه تعدادی از این کودکان کار به دلیل شرایط اقتصادی و خانوادگی ترک تحصیل کرده و مجبور به ترک تحصیل شده اند، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید از 18 کودک بازمانده از تحصیل، 17 نفر تحت پوشش اجتماعی قرار گرفتند. امنیت. استان با کمک تامین اجتماعی به آموزش و پرورش بازگشته است.

مدیرکل آذربایجان غربی به بهزیستی گفت: متاسفانه اکثر کارگران و کودکان خیابانی تحصیلات ابتدایی را رها کرده اند.

فریر با اشاره به اینکه در برخی موارد بهزیستی به بازماندگان تحصیل کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند، یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره ای، پرداخت هزینه کتاب و لوازم التحریر، فرم مقدماتی ثبت نام در مدارس، بسته آموزشی آماده سازی و تشکیل کلاس های ضمن خدمت در مرکز از جمله این موارد است. حمایت اجتماعی از بازگشت کودکان کار و کودکان خیابانی که تحت تأثیر رفاه کودکانی که زودتر از موعد مدرسه را ترک می کنند، به آموزش و پرورش.

به گزارش ایسنا؛ نداشتن انگیزه برای ادامه تحصیل، حمایت ناکافی، بیکاری، درآمد پایین خانواده و شرایط بد اقتصادی و همه آثار تاج گذاری بر کسب و کار و درآمد خانواده و همچنین مجازی سازی آموزش، برخی از دانش آموزان را به پنهان کاری یا افشای دوری از تحصیل واداشته است.

دولت، نظام آموزشی و نهادهای مرتبط مانند کمیته کمک؛ مراقبت اجتماعی باید حداقل شرایط تحصیلی را برای همه دانش آموزان فراهم کند تا از شیوع ترک تحصیل یا ترک زودهنگام مدرسه که آینده کشور را تهدید می کند جلوگیری شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *