فرمانده پدافند هوایی عراق:”آسمان عراق کاملا امن است/در تلاش برای ساخت پهپاد هستیم”

[ad_1]

فرمانده نیروی پدافند هوایی عراق با اشاره به تلاش‌ها در این کشور برای تولید پهپادهایی دوربرد، ارزان‌تر و با کارایی بیشتر تاکید کرد که آسمان این کشور کاملا امن است و تمامی پروازها با موافقت مقامات عراق انجام می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، معن السعدی، فرمانده نیروی پدافند هوایی عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی تاکید کرد: حریم هوایی عراق با قابلیت‌های فعلی سامانه تشخیص راداری کاملا امن است و تا این لحظه هیچ‌گونه نقض و یا تهدید هوایی علیه آسمان عراق ثبت نشده است.

السعدی در ادامه اظهار کرد: حرکات هر هواپیمایی در آسمان عراق تنها با موافقت مقامات این کشور و بر اساس اختیارات داده شده به آنها از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و فرمانده پدافند هوایی این کشور انجام می‌شوند و حتی پروازهای ائتلاف نیز تنها با موافقت آنها انجام می‌شوند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی عراق در ادامه گفت: ما سامانه‌های ضد پهپادی برای مقابله با پهپادهای کوچک در اختیار داریم؛ اما این سامانه‌ها محدود و اندک هستند، به همین دلیل دولت و در راس آن نخست‌وزیر و وزیر دفاع کشور تلاش می‌کنند سامانه‌هایی با کیفیت بالاتری را فراهم کنند تا تمامی تهدیدها علیه مسؤولان و مناطق حساس این کشور را دفع کنند.

او تاکید کرد: پدافند هوایی طرحی را تدوین کرده و خواستار ظرفیت‌سازی برای آن شد، در ادامه طرح به شورای دفاعی ارائه شده و رای موافق آن را به دست آورده و تصویب شد، پیشنهادهایی نیز از سوی شرکت‌های جهانی مطرح شدند که پس از بازدیدها و آزمایش‌های میدانی در آن کشورها و موفقیت‌آمیز بودن آنها، تصویب شدند.

السعدی درباره مساله تجهیز نیروهای عراقی به سلاح نیز گفت: تامین سلاح‌هایمان با توجه به آنچه در اختیار داریم و آنچه به دنبال تحققش هستیم، از یک کشور نبوده بلکه از چند کشور انجام می‌شود، هر سامانه‌ای که قصد واردات آن را داریم، باید متناسب با حریم هوایی کشور باشد، سامانه‌هایی وجود دارند که در آب‌وهوای گرم عراق کار نمی‌کنند و همه این موارد در زمان تصمیم‌گیری برای واردات باید لحاظ شوند.

این مسؤول عراقی با تاکید بر اینکه باور نظامی کشورش دفاعی است و نه هجومی فاش کرد: ما در تلاش هستیم پهپادهایی را در کارگاه‌های اسلحه‌سازی و مهمات خود تولید کنیم، پیشرفت چشمگیری در تولید پهپادهای دوربرد، با هزینه تولید کمتر و کارایی بیشتر حاصل شده است.  

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای ورزشی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *